Rabu, 20 Disember 2017

The Engagement : Suzie X Zaid - 18 March 2017

Assalamualaikum~



بِسْمِ-اللهِ-الرَّحْمنِ-الرَّحِيم ~

Well it has been long enough for anyone to even remember that I used to blog. Sejak ada Instagram neh rasa no need to express my thought through blog but I promised myself to write about my Engagement hahahaha walaupun tinggal 2 minggu je lagi nak kawen but heyyy better late than never kan.


I met my now fiance on 2015, we were colleagues. He hated me. Hahahahaha ha kau sape suruh benci sangat, kan dah sayang gila sekarang neh. He hated me to the extent dia jemput 1 ofis pergi open house hari raya rumah dia, but he excluded me. Sis sorang je dia tak jemput. Sis is redho orang tak sudi.

Then end of 2015 I changed my job somewhere in between KL and Damansara. He was transferred to KL site as well so since I did not know he hated me, I asked him out for lunch, sebab that one time I was around his site. Masa tu pulak dia ada girlfriend, maka sis pun jadi punca beliau gaduh dengan girlfriend dia. Turned out girlfriend tu sebenarnya girlfriend orang lain dan sekarang dah kawen serta ada anak 1 pun.

Lepas dari tu takde keluar dah, tapi dia suka komen twitter sis. Siap puji sis cantek lagi so sis being a blunt me sis cakap, 

"Kalau cantek, kena la belanja tengok movie~"

Wahh dia terus ajak sis tengok movie and belanja makan sekali. Mungkin betul la tu sis cantek. So after that, ada la keluar beberapa kali and last before things get serious, kitorang keluar bertiga and orang ketiga tu out of sudden masa makan cakap,

"Korang neh, tengah mengorat ke?"

I laughed my heart out but he was not. Masa on the way balik tu, sis terus jadi pemalu hahaha. So macam tu la. Kapel 12 hari, then dia ajak kawen. I was shocked I said I'll asked my Mom first. I did, & my Mom agreed hahahahaha kau rasa? 

So the rest was history, I was engaged to him on 18th of March 2018.

He gave me 9 dulangs, I gave him 11 dulangs. Apalah nasib bertunang dengan orang Jawa neh, semua nak over tunang sampai 11 dulang. I'm a simple person and he was extravagant one. 












































 












































Sis is malas nak edit gambar beria macam dulu so terimalah raw picture macam neh aje.

I did not hire neither make up artist nor photographer. Semua kamera handphone je. Pelamin was done by my sister. All 11 dulangs were done by her as well. Lucky me that my sister's creative side is growing well hahahaaahaha.

By the way, my fiance's name is, Zaid. Muhammad Zaid Bin Abu Bakar.

Sekian. Next time I'm here you all shall be expecting post about my wedding.

Regards,
Suzie






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

awak memang comel vogue the vass sebab sudi komen entry kitee, muach! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...