Ahad, 15 Januari 2012

Petua Imam Syafie

Assalamualaikum dearies~~
Semua sehat ke ri neh? Hidup aku sekarang dah tak normal sebab asik tdo kul 5 bangun kul 2 petang , Ya Rabbi anak dara hape la kan.. Hehe.. Musim exam nak wat cane.. Tuepun xdapat A lagi kan.. Myehehe..

Ok2, just nak share neh..

PETUA IMAM SYAFIE

Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.

doa.
zikir.
itulah kekuatan seorang muslim :)

Eden copy kat Oh Media! je eh~~
Ramai2 pergi like Oh Media! fanpage jap ag tau~

Ok done here~
Have a good day~
Dadaa~

3 ulasan:

  1. dah pernah baca dah benda ni. info yang baik untuk kita. :)

    BalasPadam
  2. Haha, neh xdapat lg link nk g blog Gua neh, tau? bagi la link.. eh?

    BalasPadam
  3. info yg baik :)

    http://notamanjaku.blogspot.com/2012/01/online-blog-shop-to-review.html

    BalasPadam

awak memang comel vogue the vass sebab sudi komen entry kitee, muach! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...